Thursday, December 26, 2013

Benim Hüzünlü Orospularım/ Gabriel Garcia Marquez

İspanyolca adı 'Memoria de mis Putas Tristes' olan romanın adının birebir çevirisi hüzünlü orospularımın anılarıdır. Okumadan önce 'Kitapta kaç tane orospu anlatılıyor?' sorusu aklına gelenler için cevaplıyorum, fazla yoktur. Roman, yaşlı bir gazetecinin doksanıncı doğum günüyle başlar, bir yılını ve anılarını anlatır. Okumak isteyenlerin merak etmeye devam etmesi için kitabın içeriğinden bahsetmek istemesem de söylemeden duramayacağım; kitabın kahramanı kendi düğününden kaçacak karakterde bir adamdır. Bloğumda Benim Hüzünlü Orospularım'ı anlatmamın en önemli nedeni, Gabriel Garcia Marquez'e olan hayranlığımdır. 1982 yılında Nobel Edebiyat Ödülü'nü kazanan yazarın okuduğum kitapları, ağır bir dille anlatılmasına rağmen; benim için, bırakılmadan okunan kitaplardır. Uslup ve içerik olarak çok farklı olsalar da kendisinden daha fazla sevdiğim tek roman yazarı Charles Dickens'tır. Gabriel Garcia Marquez, Kolombiya'nın en önemli markalarından birisidir. Bir de Shakira var, evet. Kolombiya'nın ünlü kahve ya da giyim markalarının ise hangileri olduğunu bilmiyorum. Marquez'in bazı romanlarında absürd gerçeklikle karşılaşır, gülersiniz. Romanlarının sonunda o hikayede ve roman kahramanı ile ilgili; olması gereken, istenen, beklenen olur. Ne zaman ve nerede olursa olsun; hem hayran olur, hem şaşırır, hem de umutlanırsınız. Yazarın diğer kitaplarından da ilerleyen günlerde bloğumda bahsedeceğim.

No comments:

Post a Comment